Roušky pro Klokánky

Roušky zamířily nejen ke všem členům Hollandia clubu, ale také k těm, kteří v životě neměli tolik štěstí. V pondělí 27.4. jsme navštívili zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc, se kterým jsme již v minulosti spolupracovali. Fondu ohrožených dětí Klokánek jsme věnovali tisíc chirurgických roušek. Vzhledem k tomu, že povinnost nosit ochranu nosu a úst bude v Česku v různých formách platit asi ještě dlouho, roušky tak FOD Klokánek dobře využije nejen pro své zaměstnance, ale hlavně pro děti umístěné ve svých zařízeních a to i mimo Prahu

Vyfoťte se s rouškou od Hollandie a odměna vás nemine

V nejbližších dnech zaplní schránky našich věrných členů Hollandia Clubu obálky s malým dárkem – s rouškou zdarma. Chceme, abyste byli v bezpečí a zároveň vám tímto chceme poděkovat za přízeň, kterou nám zachováváte i v těchto náročných dnech.

Tím to ale nekončí. Pokud nám pošlete fotku, jak naši roušku nosíte, odměníme vás. Odměny máme hned dvě. První je bod do Hollandia Clubu, druhá odměna je pak možnost stát se součástí našeho Billboardu. Jakmile vám rouška dorazí, pošlete nám fotku buď do zpráv na Facebooku, Instagramu nebo na email club@hollandia.cz.

Abychom mohli fotku na Billboard použít, je potřeba ji poslat co nejdříve, nejpozději do 27. 4. 2020 do 10:00. Musíme následně spolu vyřešit všechny náležitosti spojené s GDPR, bez kterých nemůžeme fotku použít. Děkujeme a těšíme se na vaše fotky.

Posíláme roušky všem členům Hollandia Clubu

Velmi si vážíme vaší přízně, kterou nám zachováváte již mnoho let. Abychom vám v této nelehké době vyjádřili své díky, rozhodli jsme se zaslat 20.000 roušek všem členům naší Hollandia rodiny v Česku. Roušky jsou již na cestě k vám a tak brzy ve svých stránkách naleznete roušku a dopis s poděkováním.
Myslete na své zdraví, noste je. Společně toto období zvládneme.

Inovativní výrobek roku 2019


Cenu Společnost Hollandia Karlovy Vary s.r.o. získala Cenu za inovativní potravinářský výrobek roku 2019, a to za celou produktovou řadu BEZ laktózových produktů. Soutěž organizovala Potravinářská komora České republiky.
Cena se týkala inovace v rámci potravin určených pro speciální výživu. Pro produktovou řadu BEZLAKTÓZOVÝCH výrobků Hollandia je to již druhé ocenění v letošním roce.

Selský jogurt jahoda přináší extra zásobu bodů do Hollandia clubu

Máte zálusk na dárek z Hollandia clubu, ale schází vám nějaký ten bodík? Máme pro vás skvělou zprávu. Do obchodů míří zásoba Selských jogurtů jahoda s body navíc.

Jogurty budou vybaveny speciálním víčkem, takže je poznáte na první pohled. S nákupem neotálejte, protože vám přinesou extra body do Hollandia clubu. Ale pozor, jogurtů je omezené množství. Takže kdo dřív přijde, ten boduje. Připravte ledničky a vyrazte si pro zásobu jogurtů co nejdříve.

Dětský den s Jakubem Vágnerem

Dětský den, dobrá nálada a naše jedinečné Zmrzky. Přesně tak to vypadalo v sobotu 1.6.2019 na dnu dětí s Jakubem Vágnerem u jezera Katlov, které je umístěné v samém srdci Kutnohorska.

Zábava byla naplánovaná pro rodiny s dětmi po celý den, a tak si všichni návštěvníci přišli na své. Kdo se pořádně vyřádil na atrakcích, mohl dorazit na stánek Hollandia pro ledově jogurtové osvěžení v podobě našich nových ovocných Zmrzek.

Na závěr celého programu si organizátoři připravili koncert skupiny NO NAME. A komu se nechtělo domů, mohl přespat ve stanu a strávit tak příjemný celý víkend za přítomnosti Jakuba Vágnera. Za Hollandii opravdu velmi povedený víkend. Koukněte na video, jak se akce vydařila.

Začínáme s roboty

 

V letošním roce jsme se rozhodli zmodernizovat a zefektivnit vyskladňování našich jogurtů a jogurtových nápojů. Ve spolupráci se společností HOPI (logistická společnost) jsme zahájili výjimečný projekt robotizovaného mixovacího pracoviště.

V rámci supply chain je ojedinělé, že se tato část procesu nerealizuje přímo ve výrobním závodu, ale až v centrálním logistickém skladu. K tomuto kroku jsme společně se společností HOPI dospěli na základě vize, že moderní a efektivní technologie, jako jsou roboti a postupná automatizace provozů, budou konkurenční výhodou na logistickém trhu ve výhledu dalších let.

Klíčové prvky mixovacího stroje jsou roboti s průmyslnými rameny. Pracovník zajišťující jejich chod vybere na začátku jedinečný obsluhující program, který byl vytvořen na základě požadavků zákazníka.

Soutěž o vstupenky do iQLANDIA Liberec

Na facebookových stránkách Hollandia CZ jsme vám nadělili malý novoroční dárek v podobě soutěže. A tentokrát se vám bude hodit kreativita. Právě ta vám pomůže vyhrát vstupenky do iQLANDIA Liberec pro jednoho dospělého a dítě.

Jak se zapojit do soutěže
Stačí vymyslet jogurtovou pranostiku a publikovat ji pod soutěžní příspěvek. Inspirovat se můžete již existujícími pranostikami, nebo vymyslet úplně novou. Je to na vás.

Pravidla soutěže 
Soutěžit budeme od 8.1. 2019 do 13.1. 2019 do 23:59. Následně vybereme 8 z vás, které odměníme výhrou. Držíme palce. Celá pravidla soutěže najdete zde.

Cukrář roku 2018 – Hollandia CUP

100. výročí vzniku Československa bylo letošním tématem pro prestižní soutěž Cukrář roku 2018, která se koná jednou za dva roky. Vítězkou se stala Jana Šplíchalová ze Střední odborné školy a Středního odborného učiliště Horky nad Jizerou s commis Natálií Tůmovou, které gratulujeme. 

Letošní ročník se uskutečnil na veletrhu FOR GASTRO & HOTEL na výstavišti v Letňanech. Návštěvníci se mohli těšit bohatému programu a chutnému jídlu. Cukrářské výrobky, které návštěvníci měli možnost ochutnat, byly vyrobeny mimo jiné i ze Selského jogurtu Hollandia. A kdo neměl chuť na sladké, mohl se u našeho stánku zastavit pro novinku letošního roku – jogurtové smoothie Balance.

Věříme, že si návštěvníci veletrh užili a odnesli si domů spoustu zážitků a dobrot.

HOLLANDIA JE JOGURTOVOU VELMOCÍ UŽ ČTVRT STOLETÍ

Hollandia je na jogurtovém trhu už 25 let. Začínala s vypůjčeným návěsem o dvou kontejnerech na zrání jogurtu. V současnosti je z ní prestižní česká značka, která standardně vyrobí okolo 100 tun jogurtu denně.  V prvním roce zahájení vyráběla však jen 5 tun. Především kvůli kvalitě jogurtů se stala přímou konkurencí největších mlékáren na našem trhu. Věděli jste, že název Hollandia je inspirován Nizozemím, při jehož návštěvě se zrodil nápad se zpracováním mléka?

 „Rivalita v jogurtovém segmentu je velká, i díky kvalitě Selského jogurtu se nám však daří držet na předních místech oblíbenosti,“ bilancuje Jan Škoda, marketingový manažer značky Hollandia. Byla to právě Hollandia, která na trh jako první uvedla jogurt s názvem Selský. Ostatní výrobci způsob výroby – zrání jogurtu v kelímku – postupně přebírají a název Selský kopírují.

Jogurtoví průkopníci
V roce 1991, kdy Hollandia vznikla, přetrvával na československém trhu naprostý nedostatek všech spotřebních výrobků, potravinářských nevyjímaje. Na druhé straně byla nadprodukce mléka nehospodárně likvidována. V Holandsku i v západní Evropě existovala výjimka v zákoně, která umožňovala nadprodukci mléka zpracovat na vlastní výrobek (sýr, jogurt apod.). A právě to vedlo skupinu lidí v Karlových Varech začít s výrobou založenou na zpracování mléka. Toho bylo v karlovarském regionu dostatek, dá se říci i přebytek. „Porevoluční nadšení a snaha mnoha lidí překonat i nemožné byly nejsilnější vzpomínky na úplné začátky podnikání,“ říká Michal Škoda, ředitel společnosti Hollandia.

Podnikat jsme začali vlastně jako „kolotočáři“
Koncept zpracování nadbytků mléka převzali z Nizozemí, kde si půjčili i první návěs s kontejnery na zrání jogurtu. Návěs však brzy nestačil a Hollandia musela začít investovat do větší výroby.  V té době, stejně jako dnes, platila pro zpracování mléka velmi přísná pravidla a stacionární mlékárna byla příliš velkým oříškem. Proto zvolili systém, který u nás byl naprostou novinkou, až raritou – pojízdnou mlékárnu, která nahradila půjčený návěs. Při proclení však pro ni neexistoval kód celního sazebníku. Nakonec se povedlo její zařazení a převoz, ale jako pojízdného kolotoče i s platnou SPZ.

Hollandia vyrábí, ale musí i prodávat
Hollandia si musela brzy začít budovat svůj vlastní obchodní tým a systém. V polovině roku 1993 byla uzavřena první důležitá smlouva s Nuselskou mlékárnou. V dalších letech se otevírají další příležitosti trhu, což vede i k expanzi značky Hollandia (Tesco, Makro, Billa apod.) jak v ČR, tak na Slovensku a v dalších okolních zemích.

Selské jogurty upevňují pozici Hollandie na trhu
Hollandia v prvních deseti letech hodně experimentovala v sortimentu. Pod touto značkou byl k dostání například Pochoutkový tavený sýr, Jemný lázeňský krém nebo jogurty light. Tyto pokusy zvýšit odbyt však nebyly příliš úspěšné. Hollandia proniká do podvědomí zákazníků hlavně řadou Selských jogurtů (především bílého a s ovocnou příchutí), čímž upevňuje svojí pozici na trhu. Stává se tak od samého začátku i inovátorem jogurtů, který jako jeden z prvních nabízí poctivý bílý jogurt. „Výroba bílých jogurtů se v průběhu 25 let výrazně nezměnila, oproti původní receptuře jsou nově přidány pouze probiotické bakterie a jsou standardizovány výrobní procesy,“ říká Pavel Dostál, manažer kvality, který v Hollandii pracuje od samého začátku.

Investice za pochodu
Od roku 2000 Hollandia instalovala novou technologii výroby, od vstupu surovin po zpracování a skladování, to vše při nepřerušeném provozu. Celková investice dosáhla 205 mil. Kč. Z mobilní mlékárny se Hollandia stala mlékárnou stacionární. „Přechod z mobilní mlékárny do výrobní haly v Krásném údolí trval skoro měsíc a bylo to nejtěžší období vůbec. Spoustu věcí jsme tehdy podcenili a ani počáteční výroba nebyla jednoduchá,“ vzpomíná Michal Škoda. Tomuto kroku předcházela i koupě zemědělského družstva Agro Otročín a postupný přerod v největší BIO farmu v ČR, která dodává  Hollandii biomléko (přibližně 9 000 litrů mléka denně) pro výrobu bio výrobků. V nejbližších měsících plánuje Hollandia rozšíření výrobní kapacity či přečištění odpadních vod, a to vše v celkové výši zhruba 177 milionů Kč.

graf

První investice do značky až v roce 2016
Letos poprvé, po 25 letech, Hollandia neinvestuje pouze do výroby, ale i do značky.  Modernizuje obaly celých řad a vylepšuje i receptury ovocných jogurtů. Zvýšil se podíl ovoce v ovocné složce až na nynějších 55 %. Zároveň se Hollandii povedlo vyvinout ovocné složky bez aromat. Což na trhu nemá konkurenci. „Neustále sledujeme nové výrobní trendy  a chystáme řadu novinek a celkové rozšíření výrobního portfolia na bázi fermentovaných výrobků,“ říká Jan Škoda, marketingový manažer Hollandia. Výsledkem snažení je i uvedení první zmrzliny ZMRZKA v belgické čokoládě s BiFi jogurtovými kulturami pod brandem Hollandia, která obsahuje 70% podíl Selského jogurtu v mléčné složce.

______________________

DŮLEŽITÉ MILNÍKY
1991 – vznik Hollandia a začátek výroby v zapůjčeném přívěsu se zracími kontejnery
1993 – nově zakoupená pojízdná mlékárna
1993 – první kontakt s velkoobchodní sítí v Praze. Následuje prodejní expanze i mimo ČR
1996 – koupě Agro Otročín a postupný vznik největší BIO farmy v ČR
2000 – 2011 – přechod z mobilní mlékárny na stacionární
2016 – první investice do brandu, značka prochází kompletním redesignem obalů
2016 – na trhu je nová jogurtová Zmrzka v belgické čokoládě s BiFi se 70% podílem jogurtu v krému